صنایع همگانی تامین کننده راه حل های اقلیمی و فناوری خانه های هوشمند
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

 

مشتریان نیز در این حوزه نقش مهمی بر عهده دارند. این روزها مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به سراغ قابلیت های خانه هوشمند رفته اند و بیش از پیش به فکر بحران های اقلیمی هستند و  تلاش می کنند از انرژی های پاک و تجدیدپذیر استفاده کنند. به همین خاطر است که صنایع همگانی تلاش می کنند بیزنس مدل های خود را با فناوری های جدید همچون خانه های هوشمند انطباق دهند و دستگاه هایی را به مشتریان پیشنهاد کنند که شاید خودشان به تنهایی قادر به دستیابی بهشان نباشند.

خانه های به هم متصل می تواند انتخاب سبک زندگی توسط مصرف کنندگان را ساده تر کرده و به آن ها در پایداری بیشتر کمک کند و با کاهش موانع سر راه مقرون به صرفه بودن کمکشان کند محصولات هوشمند خانگی را با هزینه پایین تری تهیه کنند. در چنین شرایطی است که صنایع همگانی می توانند خودشان را قهرمان حوزه خانه های هوشمند و تغییرات اقلیمی معرفی کنند.

 

 بحران های اقلیمی کاتالیزور مدرن سازی مدل تجاری صنایع همگانی:

از اوایل قرن بیستم صنایع همگانی با امنیت ، اعتماد کامل و هزینه های پایین تر، برق و سایر انرژی های مورد نیاز خانه ها را تامین می کنند. با اینحال بحران های اقلیمی در حال تغییر مکانیسم های سرمایه گذاری و  اولویت های مربوط به آن هستند و بر روی زیرساخت ها نیز تاثیر می گذارند. همین موضوع بر روی مدل تجاری صنایع همگانی ، خدمات و توسعه منابع شان نیز اثرگذار خواهد بود.

صنایع همگانی

سرمایه گذاران به دنبال شفافیت بیشتری هستند و به این فکر می کنند که صنایع همگانی چگونه می توانند خطر تغییرات اقلیمی را کاهش دهند . تعداد فزاینده ای از شهرها برنامه های بلندپروازانه اقلیمی را اعلام می کنند و موجب می شوند صنایعی همچون Duke Energy به دنبال روش های جدیدی برای ایجاد زیرساخت های قابل تجدید، پاک و انعطاف پذیر باشند. علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم صنایع همگانی باید بتوانند خودشان را برای تعامل با مصرف کنندگانی که به دنبال دوام و پایداری هستند آماده کنند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط Smart Energy Consumer Collaborative، بیش از ۲۵ درصد افراد نسل جدید ترجیح می دهند برای دریافت انرژی های تجدیدپذیر ماهانه ۳ الی ۴ دلار بیشتر هزینه کنند. نقش ثابت صنایع همگانی در زندگی افراد باعث شده است به فکر روش های جدیدی برای ارائه انرژی به مصرف کنندگان باشند تا بتوانند نیازهای جامعه مدرن امروزی برای خلاقیت، نوآوری، کاهش نشت، تعامل با مصرف کننده و مسئولیت زیست محیطی را برآورده نمایند.

 

 صنایع همگانی به دنبال تغییر به سمت خانه های هوشمند هستند:

شرکت های پیشرو تلاش می کنند با ایجاد دسترسی بیشتر به دستگاه های هوشمند این تغییر را با آغوش باز پذیرا باشند. همین امر موجب می شود در هزینه خانوارها تا حد زیادی صرفه جویی شود.  انجمن PARKS گزارش داده است که ۴۵ درصد خانوارها ترموستات های هوشمند خانگی را از تامین کننده های انرژی دریافت کرده اند. این موضوع نشان می دهد  تخفیف و کاهش هزینه محصولات هوشمند خانگی می تواند موانع سر راه استفاده از این ها را کاهش دهد و نقش انرژی و صنایع همگانی در اکوسیستم خانه های هوشمند را بیشتر کند.

صنایع همگانی

با دیدن چنین موفقیتی در ترموستات های هوشمند، تخفیف های دیگری برای سایر وسایل هوشمند همچون اسپیکرهای هوشمند که حالا محبوبیت رو به رشدی را تجربه می کنند و از زمان توسعه گوشی های هوشمند به شدت رشد کرده اند اختصاص داده شده است. Xcel Energy و Google Nest هم از این قافله عقب نمانده اند و سرویس های مربوط به دستگاه های هوشمند را از سال ۲۰۱۵ در اختیار مصرف کنندگانشان گذاشته اند. این سرویس ها شامل دسترسی به برنامه هایی همچون صرفه جویی در مصرف انرژی فصلی، تخفیف محصول و غیره است و حالا دستیار گوگل با دستورات پرداخت صورتحساب نیز آشناست.  چنین حرکاتی تنها  نمونه هایی از نحوه کارکرد صنایع همگانی و  وفق دادن پیشنهادهایشان در آینده است تا بتوانند انتظارات و نیازهای مصرف کنندگان در آینده را پوشش دهند.

 

صنایع همگانی همه مصرف کنندگان را در این مسیر با خود همراه می کنند:

صنایع همگانی تلاش کردند تا این فناوری را به دست کسانی که بیشتر از همه به آن نیاز دارند بسپارند. آن ها  به طور منحصر به فردی خدماتشان را به همه افرادی که در نواحی مختلف خواهان دستگاه های هوشمند هستند می رسانند. این طیف از افراد شامل خانوارهایی با درآمد کم، افراد ناتوان جسمی و کهنسالان هستند.  شرکت هایی همچون Power Project تلاش می کنند ترموستات های هوشمند را به خانوارهایی که درآمد کمی دارند برسانند. این خانوارها اغلب توانایی خرید چنین دستگاه هایی را ندارند. کهنسالان نیز گروه دیگری از مصرف کنندگان هستند که با چنین فناوری هایی آشنا نیستند یا دسترسی سریع و آسانی بهش ندارند اما  از خانه های به هم متصل نفع می برند.

صنایع همگانی

انجمن PARKS گزارش داده است که ۱۳ درصد کهنسالان بالای ۶۵ سال و ۳۰ درصد افرادی که از آن ها مراقبت می کنند داشتن کنترل صوتی را یکی از ویژگی های الزامی برای داشتن زندگی مستقل یاد کرده اند.  استفاده از فناوری های خانه هوشمند صنایع همگانی را قادر خواهد ساخت بهتر از قبل نیازهای این گروه را هدف قرار دهد و به بحران های اقلیمی نیز پاسخ درستی بدهد.  صنایع همگانی باید در اتخاذ این فناوری ها پیشگام و پیشقدم باشند تا بتوانند بر چالش ها فائق آیند و از نتایج حاصل به نفع همه استفاده کنند. آن ها در حال حاضر در حال بررسی مکانیسم های تأمین مالی جایگزین برای استقرار زیرساخت های پاک هستند و برنامه های موفقی را برای افزایش دسترسی به ترموستات هوشمند مستقر کرده اند. همچنین تلاش می کنند دامنه پیشنهادهایشان را با توسعه دهند تا بتوانند سایر دستگاه های هوشمند همچون اسپیکرها و دستگاه های کنترل صوتی را هم ارائه دهند  و به خانوارها کمک کنند بیش از پیش در هزینه هایشان صرفه جویی نمایند.

این ها تلاش می کنند تا جایی که می توانند جامع و گسترده رفتار کنند و به همه مصرف کنندگان سود برسانند و نیازهای منحصر به فردشان را برطرف کنند.  صنایع همگانی در همکاری با سازمان ها و شرکت های فناوی می توانند با مقیاس بندی  تغییرات، به رفع  نیازهای اقلیمی ادامه دهند.




:: موضوعات مرتبط: اینترنت اشیا , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: